måndag 18 maj 2009

Rapport från Kreta, del 3

Jag har kommit på att jag är en enkel, för att inte säga simpel person.
Ge mig god mat och gott vin så blir jag lycklig. Om du dessutom kastar in lite franska mögelostar och ett par salta kex i leken så frågar jag ”hur högt” när du säger ”hoppa”.
Det enda ovanstående inte råder bot på är värk i hjärtat. Det är dag tre, kväll, och jag längtar efter Älsklingen.

Idag gick jag till en närbelägen bowlinghall där de enligt ryktet skulle ha Internet. Det hade de också, så jag satt och pluppade småmynt i en automat medan ett räkneverk tickade ner de minuter jag hade kvar på hotmail eller facebook.
Kan förresten berätta att facebook jobbar under det kyrilliska alfabetet i Grekland. Tur då att man bara genom rent spatialt minne kan erinra sig var det står ”log out” eller ”home”.

Fick idag växel tillbaks som bestod av 2 nederländska euro. Tänker åka till Holland och spendera 2 grekiska dito, bara för att upprätthålla jämvikten. Någon måste ju ta ansvaret och nu har det råkat bli jag. Annars kantrar ju hela jävla allting.
Jag tror jag går upp och kryper ner mellan kottarna nu.Bara en sista sak: tänker du nån gång starta ett internetcafé – starta då inte bowlinghall i samma lokal. Internetanvändare kan bli väldigt våldsamma och då är käglor farligt idealiska som utfyllnad i vissa kroppsöppningar på bowlare. För att tala klarspråk: en strike till när jag sitter och skriver och käglan sitter i rompan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar