måndag 18 maj 2009

Rapport från Kreta, del 2

Dag två på Kreta, cirka 3 på eftermiddagen. Perioden när man inte ska vara i solen om man inte vill knäcka sig hudmässigt är strax slut för dagen.
Ser nu över hotelltaket att det jag igår kväll trodde var 2 st Lidl som låg med 100 meters avstånd inte alls var det – utan ett Lidl med två skyltar. Jag får skylla på mitt mörkerseende som faktiskt inte skulle platsa någonstans. Alls.
De finska pojkarna från igår kväll sitter i hotellbaren med sina päron, mustigt tilltagna i kroppen hela familjen, ser jag nu. Pappan är rätt lik mig, förutom att han är ännu hårigare på kroppen och förmodligen väger 60 kilo mer. Med den enorma buken ser det ut som om han har en extra sengångare med tillhörande bo hängande runt midjan. Själv har jag bara ett marsvin, eller möjligen en fälthare.
Men det får vara hur det vill med den saken.
Jag har faktiskt inte med mig datorn för att sitta och slöskriva sånt här utan för att jobba lite.
Jobbar jag lite? Nej.
Jag sitter ju och slöskriver. Märkligt.
Jag som trodde jag skulle jobba. Där ser man, där ser man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar