tisdag 7 april 2009

VÅRENS NYA TREND ÄR HÄR

Japp!

Se hit alla kappvändare, vindflöjlar och orakel!
Var med nu så ni inte missar nåt!

Själv är jag ju en man som står stark även i den stridaste av modefloder.
Jag följer inte strömmen! Jag är fri! Mig äger ingen! Jag spottar på marknaden och ser den torka sig ansiktet! Jag..oj, är det där Nudies nya? Sweet, då ska jag ha två par!

Eeh, var var det vi var nu igen? Just det ja! Vårens nya trend:

Omfamna din hösnuva. Bli du med din reaktion.
Kort sagt: Älska din allergi!

Sällan har väl många haft lite att hoppas på länge.

Vi, med näsor som börjar rinna redan i slutet av mars och som fortsätter, envist som ett ihärdigt hjärtflimmer, med detta ända in i augusti - vi måste sätta klacken på luntan!

Vi måste ta detta i och för sig negativa (vissa skulle till och med kalla det själsligen förintande) påhopp på vår kropp och embrassera det. Göra det till en del av oss. Få det att bli inte så mycket en totalt kränkande funktionsnedsättning som ingen vuxen människa som läser om nya medicinska upptäckter dagligen överallt kan förstå att man inte kan råda bot på i ett civilicerat samhälle, utan kanske mer en Bror Duktig-klapp på den egna ryggen.

"Du ska se att det ordnar sig, trots att du inte kommer att kunna se, känna dofter eller hålla dig vaken mer än sju timmar per dygn tills det blir höst", är ju ett mycket trösterikt mantra man kan rabbla för sig själv när man ligger och lipar och dreglar på en parkbänk i Slottskogen.

Älska din allergi som dig själv!

Ta din allergi i handen och gör den till nåt mer än bara en tråkig apa som sitter på din axel och viskar könsord! Gift in din oskuldsallergi i din stora immunförsvarsfamilj!

Näe...

ALLVARLIGT TALAT! KAN NÅN TA BORT DEN JÄVVLA SNUUUVAAAAN NÅN GÅNG!?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar