torsdag 16 april 2009

Sociala idioter - kommer vi någonsin att förstå?

Ett rum med maskiner.
En tavla med små lås.
En grupp människor som inte känner varandra som ska dela på något de egentligen vill ha för sig själva.
Ett tråkigt, ostimulerande (för att inte säga amöbosvinartat) jobb som ändå måste göras, för din mamma jobbar inte här!

Låt oss ansikta det, folk: Det är inte kul att gå ner i tvättstugan och tvätta sin tvätt.

Då kan man tycka att ett litet "hej", grannar emellan, vore på sin plats. En litet erkännande som signalerar "jag har sett dig" när en granne kommer ner i tvättstugan samtidigt som en annan packar ihop och går. SPECIELLT om den första personen faktiskt säger, just, "hej". Eller?! Har jag fel?! Känns det som en jobbig grej?! Eller?! Alltså, jag frågar bara nu! Vad tycker ni? Huh???

Såatteee, jaaaskavitaoch SVARA NÄR EN ANNAN MÄNNISKA HÄLSAR PÅ EN KANSKE, FÖR I HELVETE?

Man behöver inte omge sig med massor av folk. Man behöver inte umgås med andra om man inte vill. Tycker man illa om andra människor - fint! Stäng in sig och dra ner rullgardin!
Men!
När du måste ge dig ut i verkligheten: behandla inte dina medmänniskor som gas!

Tack för (det allt viktigare) ordet!

Över och ut!

2 kommentarer:

  1. Pissa i hans/hennes vittvätt. Gör det Gör det Gör det.

    /b

    SvaraRadera
  2. Mest av allt undrar jag hur deras rimlighetsbedömning ser ut. "Jag hälsar inte tillbaka och det är bra för nu ligger jag ett 'hej' plus mot världen"
    Nästan lika konstigt är det när folk inte säger tack när man håller upp dörren.
    /Jennie

    SvaraRadera