torsdag 19 mars 2009

Jo då ska vi se...

Idag är en snuskigt fin vårdag! Så fin, faktiskt, att jag ett kort tag funderade på att dra på mig min älskade jeanspaj och skita i vinterjackan men NÄÄ NÄÄ NÄÄ kände jag när jag klev ut genom dörren. Det bet i min manshulliga skäggkind. Alltså: vinterjacka, you're still the man.

Nu till veckans inlägg - och här kommer rubriken:

ÄR VI OFFER FÖR EN GIGANTISK OCH UTSTUDERAT EVIL REKLAMKONSPIRATION?

Igår morse, efter att ha lämnat Kotte 2 på dennes skola, passerade jag, på väg till kontoret, en stillastående bil som tutade och blinkade med blinkers. Ja, det är ju inget anmärkningsvärt med detta i sig, men när jag kom upp jämsides med den såg jag att det var en firmabil. Firman den tillhörde sysslar med larm.
Ha ha, tänkte jag, gud så dåligt att bilens larm har gått på av sig själv! Fan vad kackigt att en larmfirma har larm som inte fungerar som de ska!
Tänkte jag alltså först.
Innan jag nästan svalde en deciliter spott i ren aha-upplevelsepanik.
Tänk om... Tänk om det var en reklamkupp? Tänk om det, ungefär samtidigt, på flera gator i vår stad, stod bilar med firmans logga tydligt synlig och tutade - för att folk skulle titta, se och komma ihåg firmans namn!?!

Jag söker nu ögonvittnen som kan ha sett och upplevt samma fenomen.
Hör av er, så att vi en gång för alla kan stävja detta påhopp på vår... ja, nånting!

Puss o kram så länge, över och ut!

1 kommentar: