onsdag 5 augusti 2009

Tillbaka - with a vengeance

Eller, som rubriken (faktiskt inte alls) antyder:
Idag ska jag bara leverera 8 stycken av mina egna

Nojjor i vardagen

1. Sitta i ett gäng och prata om ”känsliga” saker och halvvägs in i diskussionen inse att alla andra är ironiska och skämtar medan man själv pratar allvar.

2. Offentliga toalettdörrar som inte har låsvred; man vrider bara handtaget halvvägs upp. Om nån jättenödig rycker upprepade gånger i dörren så faller ”låset” ner och man exponeras mitt i värsta krystvärken. Kan lätt sammankopplas med…

3. …att lägga för blöta fjärtar. Ett skedblad tunt är aldrig kul.

4. Rädsla för alltför smuligt bröd. Man har läst jävligt många rockbiografier men är ändå inte rädd för knark eller för att dö nån fylledöd – utan för att kvävas av en smörgås, som Mama Cass.

5. Var har tandläkaren varit med sina fingrar innan min mun? Och hjälper det verkligen med de där tunna handskarna mot sånt? Jag vet ju vad jag gör med mina händer under blott en dag.

6. Flygnojja. Ok, statistik i all ära, men en grej som kan ta livet av 250 pers på ett enda knäpp är farlig, så är det bara. Säg fan inte emot mig.

7. Visst glider Göteborg långsamt ut i älven? Och tänk när det stora skredet kommer? Tänk om det kommer mitt i natten? Sova med flytväst eller flytta?

8. Hajskräck i Delsjön. Fy dig, Animal Planet. Fy dig!

3 kommentarer:

  1. Du verkar vara i behov av en vecka på pensionat såhär mot slutet av semestern.
    För även om nojjorna 1-5 är någorlunda förståeliga tyder ju övriga på att du rimligtvis inte kan må väl.

    SvaraRadera
  2. Såå...
    Menar du att du tycker att rädslan för smuligt bröd är förståelig men att flygnoja inte är det?
    Vi tar in på pensionat ihop, Lars, tror jag.

    SvaraRadera
  3. Gärna för mig.
    Tar du och bokar rum?

    SvaraRadera